torsdag 22 juli 2010

Idag i den fyrkantiga rabatten...

Tog ett varv med kameran, kan inte namn på alla men tycker det är fint ändå. Hosta med mörk kärleksört och vit Astilbe som granne.
Liten hosta med vanlig kärleksört och Dalia bakom.

Vanlig röd rudbeckia som jag frössådde 2008 tror jag...

I tornet klättrar klematsien och framför växer Delphinium hybridum "Green Twist" och har blivit hur stor som helst från de frön jag sådde 2008. Hur stor tänker den bli?

Tro att klematsien är en "Nelly Moser" som jag köpte 2008. Ihop med den satte jag en klätterrros som dog, kanske tur med tanke på hur trångt det är i rabatten iallafall...

Riddarsporre som jag frösådde 2008, vet inte alls namnen för de fröerna var plockade av en bekant på Kvinnersta lantbruksskola. Fin färg har de och blir inte så höga även om jag tror att de är lägre än förra året. En vit Astilbe har de som granne på ena sidan och...

en vit låg ros framför sig.

Nu när krolliljorna tackat för sig har denna vita lilja slagit ut. Även den fick Myrr på sig i våras och det verkar som det blivit mindre liljebaggar av det.

Fast mesta tiden just nu går åt att underhålla och bilda relation till Måns. Han börjar bli modigare och modigare, klarar sig oftast utan lådan och är en ljuvilg liten katt. Igår jagade han frisbeen som barnen kastade, sedan var han slut...
Må så gott
/Karin

2 kommentarer:

  1. Oj, vad det prunkar i din rabatt! Vad roligt! Här har det inte blivit något torn byggt än, men jag har två enklare "torn" som jag har gjort när min man har röjt sly utanför tomtgränsen. De finns på bild i dagens inlägg.

    Vilken liten sötnos Måns är!

    Det var en ny fin header också!

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Härlig färg på riddarsporrarna och Måns är ju bara för söt//Britt

    SvaraRadera